Tesna pesma

1

U nadi koja sramote ne zna
Lagano, nemo. K'o noć kad dođe...
Govori pesmo! Večnosti tesna,
Reci mi kuda od mene pođe;

Zašto mi verna još uvek nisi
Kad samo tvoj poljubac kisi
U ovim mutavim mojim ustima

Bez tebe nema zemlja širine
Potpuno čista, podla pustinja
I nemam glasa, nemam ni ime.

2

Širim ti ruke, zovem te, tražim
I opet blizu, kraj srca dahne
Al' ništa! Još samo tešim se, snažim
Brljam po nadi što samo prah je.

Dok suznog oka na svoje grudi
Privijam te, drmusam, budim,
Od tebe pesmo, samo plač osta!

Mrtva k'o greh, hladna k'o jama
Sada si samo gadura prosta
Lažima zlatnim što srce slama.

3

Gde je sad moja voljena, svesna
Večita mladost, igra na žici
Pijana sreća od sreće trezna
Što skida krila nebeskoj ptici

Da l' su to snovi ili je bilo?
Kuda se delo, kuda se skrilo
Uzglavlje tvoje, lepoto bela

Nema nas više, srce je stalo
Nekada dete moćnoga vrela
Za novu ludost krvi je malo.

4

Hoću i želim bedu da dražim
Ranu da kopam bodežom tankim
Nad tvojim hirom da bdijem, stražim
Za tvoje usne, za dodir slatki

I da sa lakoćom svakoga izdam
Samo da ljubim lelujav, gizdav
Osmejak tihi šapatu sličan

Na lakoj vatri, sloboda laka
O kojoj pričam ( o kojoj pričam!)
Samo je hodnik do večnog mraka.

5

I samo tebe prokleta droljo
Mogu i umem da dobro služim
I ovo zrno što zovem voljom
Ljubavi tvojoj hoću da pružim

Nosi me, bacaj, kuda ti dune
Kosi me bludi, neka te kunem
Što prošla si mi tik pored vene

Dadoh te duhu, bogu bez duše
I sada opljačkan, siroma' venem
Dok mi se reči gube i suše.


No comments: